emak !

assalamualikum,

aku dahulukan segala maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki jika kehadiran aku kadang2 boleh membuat ada rasa sakit hati dan keburukan dalam diri korang.

harini cuti.
xbuat ape2 pon dekat rumah. selesai solat dan makan nasi tadi, aku tiba-tiba terasa kosong dan diri ini penuh dosa. ya Allah, kuatkan aku di perantauan ini.
sungguh aku rindukan mak aku. tak berani aku nak mendail no mak sebab risikonya aku tawu, aku xkan boleh tido malam macam masa mula-mula datang sini. asyik fikirkan keadaan mak jer..

sebagai anak, ye terlalu banyak aku rasa sakit hati yang mak dah tanggung untuk membesarkan aku. aku akui memang aku batu yang keras kalau diketok pon susah nak pecah. dari kecil lagi aku suka memprotes. ape aku nak mesti aku nak. terikot-ikot sampai besar..
tapi alhamdulillah bila semakin besar, aku semakin rapat dan menerima kehadiran tanggungjawab mak dlm life aku.
aku akan rindu bila dia menjadi orang paling tabah di saat aku sentiasa pinggirkan dia dr life aku..
anak paling berdosa aku, bila aku mengagungkan seorang lelaki untuk menandingi mak aku sendiri..
tapi alhmdulillah syukur pada Allah aku sekarang bukan aku yang dulu lagi. serius, aku minta kalau boleh masa diputar, aku mahu masa bersama mak aku tuu..masa menjadi remaja,masa aku beransur menjadi dewasa..
serius, aku inginkan masa ituu.. 
terlalu banyak dosa aku pada emak..

mak,
ketahuilah anakmu ini terlalu mencintai dan menyayangimu..
tak tertanggung rasanya beban bila menanggung rindu yang teramat sangat ini bila berjauhan..
terasa terlalu jauh dan berseorangan di sini mak...
tiada teman nak bergosip, nak bermadu kasih...
and i really miss u hug mak..
until now every night i wish i can get fever and u will sit beside me suapkan aku makan :(

mak,
dah hampir sebulan lebih aku tak merasa masakan mak..
dan, 4bulan stay rumah sebelum ni, aku sangat rapat dengan mak..
mak tempat aku curahkan segala..
orang yang paling risau bila aku bersedih dan tak mahu makan..
orang yang paling memahami aku xkira apa keadaan aku..
orang yang sanggup berhabis segala untuk melunaskan permintaan aku..
orang yang pertama aku pelok bila aku bangun pagi..
orang yang plaing tabah melayan kerenah manja aku..

mak, i miss u :(


sweet like candy esok dtg lgyy ",

No comments:

Post a Comment