ghairah lama datang lagi

hai and assalamualaikum,

i guess ramai taw dulu aku agak selekeh dalam fesyen . bagi aku fesyen tak main peranan ape-ape melainkan untuk bazirkan duit jer. tapi bila dah menjelajah banyak tempat aku bukak minda aku luas2 and try tengok kiri kanan . oke fesyen aku saat tu sangat la low-class and super duper dummy !

so start dari tu aku selalu pasang niat nak berubah jadi a little gurl yang orang akan pandang bila aku hang out. aku pakai ape jer aku nak pakai termasuk mini skirt yang aku sangat selesa pakai masa tu . (oke tu zaman budak-budak!)

tapi naik umur 20-an aku dah berubah abis. aku masih pakai skirt tapi bukan mini dah. aku dah  ada fikiran matang dalam otak aku ni. aku selalu nak shop something macam kain labuh or meksi but sincerly ramai orang dengki and larang haha. sebab yang sgt kukuh, aku di kategori comel, so bende tuh sgt la di larang sbb ia akan nampak aku mcm org kerdil terus !

untuk pakaian kasual, aku dah biasa outing dengan just beby-T and jeans. itu paling selesa. cuma kena sesuaikan ikot keadaan. kalau cinta dia memang pantang aku just in simple but not reli nice kat mata dia. haha so aku lau kelua dgn dia jelah kena up-to-date sikit kan. so wajib ade dlm lemari aku :

  • long/short dresses
  • skinny jeans
  • kemeja and a few cute blouse
  • bangle and ear rings wajib !
  • knitted/printed kemeja
  • korean style chiffon blouse
  • half quater skirt/ pants
  • flora/printed/plain clour singlet
  • sweater for sure black onli!

but itu semua bila aku belajar kat kolej lagi. wtv pon barang yang aku nak pasti ade depan mate so xsusah nak cari. ni bila dah habis belajar macam over-stop dah aku dengan fashion!
yang buat aku sedih tu, aku stay kat kg weh . bukan ape , xbanyak tempat aku boleh pakai baju2 aku niew. kang aku pakai naik motor g kedai kan mcam ape kan stay atas motor tenggek pakai long dress.. eeeyuuuw~

but lagi , untuk gaya-gaya baru aku dah tetapkan nak jadi a cute gurl with dress all along. but not sure lagi. bila aku dah dapat tempat kerja dekat mana baru aku boleh go on dengan hajat aku ni sbb aku berfesyen pon kena ikot suasana dan keadaan kan. kang orang cop aku gila pulak kannnnn ~

so jom teman aku bereksperimen dengan hajat baru aku :

quater short pants

simple top w skinny jeans and a buts?

long top w skirt again?

yes she is my true guideline HAHA



sweet like candy esok dtg lgyy ",

No comments:

Post a Comment